14 martie 2010

The Yellow Smiley Face

Azi am dat-o pe scurtmetraje. Am cautat si vizionat, dar cel mai bine-realizat si cu o idee foarte realista este "The Yellow Smiley Face".
E povestea a doi parinti care se "chinuie" sa vorbeasca cu fiul lor care este plecat in America. Insa nu totul pare la fel de simplu. Calculatorul le da de cap. Imi place idee realista care prezinta cazul destul de multor parinti care dau de aceeasi situatie. E foarte amuzanta mama, care se "crizeaza", spunand mai tot timpul catre sotul ei, care, din coincidenta, era la buda [=))]lucruri absurde care pe el il enervau. Ei tot comunica, chiar daca unul era la toaleta, femeia se tot teme sa nu strice ceva, barbatul se enerveaza iar, povestea ia amploare, insa ei nu reusesc nici cum sa termine aceasta "grea" treaba.
E mortala faza cand mama confunda fereastra virtuala cu cea reala, cei doi harjonindu-se pe tema asta. Ei intra in sfarsit pe "mess", fiind total confuzi si cred ca Alex, fiul lor, ii aude, glumind pe seama situatiei in care se afla, recunoscand ca sunt inapoiati.
Imi place faptul ca s-au folosit si cuvinte specific romanesti, gen "futui", si mai ales fraze/injuraturi in care se poate auzi cuvantul.
Eu cred ca acest scurtmetraj ne dovedeste faptul ca batranii chiar nu fac o combinatie buna cu tehnologia moderna. Reprezinta din nou truda parintilor pentru copiii lor, acestia trebuie sa faca ceva ce le e greu, ceva ce nu le prea place, dar o fac totusi pentru odraslele acestora.
Imi place totul la nivel tehnic, imaginea e buna, costumele da, lumina exact cat trebuie, singurul lucru ce l-am remarcat a fost tremurul camerei, dar cred ca si acesta are rolul lor, acela de a accentua nesiguranta cu care cei mai in varsta pasesc in lumea moderna, total un lucru necunoscut lor.

The Yellow Smiley Face ( © PortableFilmFestival.com ) from Nixie on Vimeo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Fii drăguţ şi dă-ţi cu părerea